Plugin můžete samozřejmě zcela běžně deaktivovat a odinstalovat, ale je třeba pamatovat na to, že pokud plugin není aktivní, WooCommerce nebude znát vlastní stavy objednávek přidané pluginem (stavy začínají cí na „Mailstep – „).
Při deaktivaci objednávky s neznámým stavem zmizí z výpisu objednávek (ale v databázi zůstanou) a znovu se objeví opětovnou aktivací pluginu.
Pokud plugin deaktivujete, automaticky se objednávky s těmito stavy stav změní na „Zpracovává se“, ale klientovi se již neodešle e-mailová notifikace. Pokud chcete toto výchozí chování upravit, můžete tak udělat v nastavení pluginu (WooCommerce → Nastavení → Mailstep → sekce Odinstalace).
Situaci můžete samozřejmě vyřešit i ručně úpravou stavů objednávek ve WooCommerce před deaktivací pluginu. Dejte si pozor na opětovné odeslání e-mailu z WooCommerce – pokud už uživatel takový e-mail dostal v rámci nákupního procesu, tak mu ho nejspíš nechcete poslat ještě jednou (v tom případě je cesta vypnout jeho odeslání ve WooCommerce → Nastavení → E-maily a nastavení vybraného e-mailu a po změně stavu opět zapnout).
Případně vše vysvětluji ještě ve videu níže: