1. Home
  2. Mailstep
  3. Nastavení pluginu

Nastavení pluginu

Veškeré nastavení pluginu se provádí ve WooCommerce / Nastavení v záložce Mailstep. Pokud jste plugin ještě nenainstalovali, tak chcete začít číst od článku Instalace pluginu.

Základní nastavení

Níže si projdeme jednotlivá nastavení pluginu, která je nutné upravit předtím, než ho začnete využívat. Ostatní parametry, které nejsou povinné najdete v samostatné části nápovědy níže.

1. Propojení s Mailstepem

Nejprve si připravíme uživatele pro testování a heslo, které jsme dostali při onboardningu do Mailstepu. Zadáme je do políček Uživatelské jméno a Heslo.

Pokud jste při onboardingu nedostali vlastní URL pro jednotlivé endpointy, ponechte je tak, jak jsou (Live endpoint URL: https://app.mailship.eu/mailstage, Testovací endpoint URL: https://staging.mailship.com/mailstage).

Pokud jsou zadané údaje správné, okraje všech políček po krátké validaci zezelenají. Pokud je ale některý okraj červený, může to znamenat následující:

  • červené uživatelské jméno a heslo – špatně zadané uživatelské jméno a heslo (nebo k němu špatně doplněný endpoint, ale pokud nepoužíváte nějaký starý endpoint, mělo by fungovat výchozí nastavení)
  • červená Testovací endpoint URL – uživatelské jméno a heslo funguje na ostrém webu, nemáte u Mailstepu povolený testovací endpoint
  • červená Live endpoint URL – uživatelské jméno a heslo funguje na testovaacím webu, ale není povolený ostrý endpoint

Pro začátek doporučuji Povolit logování všech požadavků na Mailstep, kdybyste s nimi potřebovali něco řešit, abyste věděli, co se u vás v e-shopu děje. Až budete mít otestováno, můžete logování zakázat. Požadavky s chybou, které se úspěšně do Mailstepu nepřidají budou logovány stejně.

Testovací režim – používejte v případě, že jste dostali přístup do testovacího rozhraní Mailstepu. Pokud ho nemáte, provádějte testy na ostré prostředí s objednávkou, kterou bezpečně poznáte – např. odesílatel Test apod.

Pokud prodáváte i v EUR, je třeba kontaktovat Mailstep, že vám ho mají povolit EUR na své straně (kvůli přepočtu při pojištění balíku), v pluginu není nic potřeba měnit.

2. Párování dopravy a doručovacích tříd v Mailstepu

V této sekci je potřeba jednotlivé dopravní metody, které máte ve WooCommerce (navázané na jednotlivé zóny dopravy) spárovat s dopravami, které využíváte v Mailstepu.

Např. pokud posíláte zboží kurýrem, tak chcete najít odpovídajícího přepravce jako je PPL, Geis, InTime, DPD, GLS, DHL Connect, DHL Express a Liftago.

Tuto sekci budete muset zaktualizovat vždy, když přidáte novou dopravní metodu – pokud na to náhodou zapomenete, odeslání do Mailstepu selže, ale po opravení budete moci objednávku znovu odeslat ručně.

3. Stavy objednávek

Teď zbývá vybrat si, kdy dojde k odeslání objednávky do Mailstepu. Volba Odeslat do Mailstepu se týká pouze objednávek, které nejsou hrazeny dobírkou – ty jsou odesílány do Mailstepu ihned.

Zde chcete vybrat takový stav objednávky, do kterého se objednávka dostane po zaplacení.

Záleží na vašem workflow – nejčastěji se bude jednat o stav Zpracovává se. Pokud ho ale využíváte třeba k odeslání e-mailu pro vyskladnění nebo jakkoliv jinak, plugin přidává novou volbu Mailstep – Zaplaceno, na který není navázáno žádné odeslání e-mailu zákazníkovi.

Ve Zrušit objednávku nastavíte, kdy se má zrušená objednávka zrušit i v Mailstepu, abyste to nemuseli dělat na dvou místech. Výchozí volba je základní stav objednávky Zrušena, takže

4. Aktivace integrace a zkouška

Pokud máte všechno základní nastavení připravené, vraťte se úplně na vršek nastavení a integraci povolte zaškrtnutím Zapnout integraci.

Od tohoto momentu jsou všechny objednávky odesílány do Mailstepu, kde se napáruji pomocí Katalogového čísla (SKU) produktu ve WooCommerce s produktem uloženým v Mailstepu se stejnou hodnotou v položce Interní SKU.

Pokud produkt není podle kombince Katalogového číslaInterního SKU nalezen, dojde k chybě objednávky.

Doporučuji si vyzkoušet celý proces objednávky, abyste věděli, že vše funguje správně. Pokud budete potřebovat pomoci s nastavením, můžete se obrátit na Mailstep nebo na mne.

Synchronizace skladu

Synchronizaci skladu je věnován samostatný článek, ale v krátkosti – umíme to, jen si ho pečlivě přečtěte.

Další nastavení

Plugin nabízí kromě výše zmíněných nastavení i několik dalších voleb.

Vlastní stavy objednávek

Pokud máte velký e-shop je dost možné, že kromě základních WooCommerce stavů používáte i nějaké další, které vám připravil váš programátor anebo jste je přidali pomocí pluginu.

Chcete-li v přijetí objednávky do Mailstepu (stav Nová objednávka) použít svůj vlastní stav, můžete ho vybrat ve volbě Mailstep stav „Nová objednávka“.

Pokud chcete použít vlastní stav ve chvíli, kdy je zásilka na cestě (tedy Mailstep – Předáno dopravci nebo Mailstep – K vyzvednutí v případě osobního vyzvednutí), tak můžete použít volbu Mailstep stav „Na cestě“.

Pokud chcete napárovat své akce na jiné stavy objednávek , tak tak může učinit váš programátor standardní cestou jako by upravoval výchozí stavy. Pokud nemáte programátora, tak vám s tím ráda pomohu já – kontaktovat mne můžete zde.

Hooky a filtry pro vývojáře

Pokud potřebujete měnit chování pluginu způsobem, který není popsán zde, dejte přečíst svému programátorovi sekci s připravenými hooky a filtry pro další rozšiřování pluginu.

Aktualizováno 29 prosince, 2022

Pomohl vám tento článek?

Související články

Nenašli jste odpověď?
Napište mi a zkusíme to spolu co nejrychleji vyřešit.
Kontaktovat podporu